Проект “Державна антикорупційна політика - під контролем громадськості”
Коаліція громадських організацій та незалежних експертів, на чолі з
Transparency International Україна
, організаціями-партнерами (
- розробила методологію проведення моніторингу виконання Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів від 28 листопада 2011 року № 1240 , яка полягає у дослідженні значень:
- індикаторів (результативних показників) виконання завдань Додатку 2 Державної програми, що досягаються шляхом виконання бюджетних програм та заходів (2011-2015 роки).
- індикаторів (результативних показників) виконання завдань Додатку 3 Державної програми, які є очікуваними (запланованими) результатами виконання Державної цільової програми, формат звіту за якими затверджено у
Відповідно до розділу X Національної антикорупційної стратегії , затвердженої Указом Президента України від 21 жовтня 2011 року № 1001/2011, умовою успішної реалізації Національної антикорупційної стратегії є розроблення і впровадження системи моніторингу та оцінки. Сама Національна антикорупційна стратегія реалізовуватиметься шляхом розроблення та ухвалення Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки . А оцінка ефективності реалізації Національної антикорупційної стратегії грунтуватиметься на результатах виконання Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки .
- у методології оцінить виконання результативних показників (індикаторів) завдань цієї державної програми взагалі, та бюджетних програм, в межах яких може виконуватися ця державна програма, зокрема , також як і заходів, виконання яких передбачено п'ятнадцятьма розділами Державної програми. Напрями реалізації Національної антикорупційної стратегії і є п҆ятнадцятьма розділами додатку 2 до Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки. Розбивка напрямів реалізації Національної антикорупційній стратегії на піднапрями загалом відповідає найменуванням завдань Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки у кожному з п҆ятнадцяти розділів. А серед ста двадцяти запланованих заходів на виконання завдань Державної програми, дев҆ять містять всі ознаки бюджетних програм , в межах яких виконується державна цільова програма.
Антикорупційні ініціативи Міністерства юстиції України:
Ресурс «Мережа громадських антикорупціонерів»:
Проект здійснюється за сприяння Міжнародного фонду "Відродження" та MATRA.
Закони та підзаконні нормативно-правові акти:
Фінансове забезпечення реалізації Національної антикорупційної стратегії здійснюватиметься за рахунок державного, місцевих бюджетів та інших джерел , не заборонених законодавством.
Щорічна перевірка ефективності витрачання коштів державного бюджету на реалізацію Національної антикорупційної стратегії шляхом виконання Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки з подальшим розглядом її результатів на засіданнях Національного антикорупційного комітету проводитиметься Рахунковою палатою. ..." (Див.: аналіз фінансування завдань та заходів Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки протягом 2011-го року ).
*********
Постанова КМУ від 26 квітня 2003 р. N 621 "Про розроблення прогнозних і програмних документів економічного і соціального розвитку та складання проекту державного бюджету " ,
у якій міститься
*********
У випадку, якщо ця державна програма отримає обліковий код державної цільової (відповідно до абзацу 9 статті 18 Закону України від 18 березня 2004 року N 1621-IV, центральний орган виконавчої влади з питань економіки та європейської інтеграції «веде облік державних цільових програм і надає відповідну інформацію центральному органу виконавчої влади з питань фінансів та державним замовникам»):
Закон України від 18.03.2004 року № 1621-IV "Про державні цільові програми" .
Указ Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 27 березня 2009 року "Про роботу центральних органів виконавчої влади з планування та виконання державних цільових програм"
Постанова КМУ від 31.01.2007 р. № 106 "Про затвердження Порядку розроблення та виконання державних цільових програм" ( звітність ).
Наказ Мінекономіки від 20.05.2011 № 444 "Про присвоєння облікових кодів державним цільовим програмам, що діють" / Додаток 1 до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України 27.03.2012 № 411 . Також Постанова КМУ від 22.06.2011 р. № 704 щодо скорочення кількості та укрупнення ДЦП .
Звіт про результати виконання Державної цільової програми у звітному періоді ( додаток 1 до Порядку обміну інформацією між виконавцями державних цільових програм та координації цієї роботи, затвердженого Наказом Міністерства економіки України від 04.12.2009 № 1367).
ЩОДО ЗВІТНОСТІ РОЗПОРЯДНИКІВ МОЖЛИВИХ ДЕВ'ЯТИ БЮДЖЕТНИХ ПРОГРАМ , В МЕЖАХ ЯКИХ МОЖЕ ВИКОНУВАТИСЯ ДЕРЖАВНА (ЦІЛЬОВА) ПРОГРАМА:
Методичні рекомендації щодо визначення результативних показників бюджетної програми , що розроблені відповідно до положень статей 32, 47, 111 Бюджетного кодексу України та застосовуються головними розпорядниками коштів державного бюджету , затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 27.10.2009 року № 1252 (втратив чинність).
Примірний перелік результативних показників бюджетних програм затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 14 січня 2011 року N 15 (чинний) . Також перелік наявний у вигляді файлу з розширенням Excel .
Результативні показники бюджетної програми затверджені Наказом Міністерства фінансів України від 10.12.2010 року N 1536, відповідно до частини п'ятої статті 20 Бюджетного кодексу України.
Пропонована аналітика: аналіз досягнення значень результативних показників (індикаторів) - результатів виконання у 2011-му році (основних) завдань та заходів Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки .
аналіз фінансування завдань та заходів Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011-2015 роки протягом 2011-го року .
Звертаємося до Міністерства юстиції України, яке паспортом Державної програми запобігання і протидії корупції затверджене її замовником, дати представникам громадськості письмову відповідь, чи державний замовник (координатор) у двотижневий строк від дати затвердження програми :
- подавав до Міністерства економічного розвитку і торгівлі України документи, передбачені п. 2 Порядку обліку державних цільових програм ,
- чи була надана замовнику Державної програми мотивована відмова Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, або наказ про присвоєння програмі облікового коду та визначення структурного підрозділу, відповідального в Міністерстві економічного розвитку і торгівлі України за здійснення аналізу стану виконання програми.
- у випадку, якщо обліковий код було надано, але не оприлюднено, чи згідно інформації Міністерства юстиції України,
Міністерство фінансів
України надало
Міністерству
економічного розвитку і торгівлі
України
інформацію щодо державних цільових програм,
які відображаються у бюджетних запитах, поданих
головними
розпорядниками
бюджетних
коштів
при складанні проекту Державного бюджету України. (Громадські організації та незалежні експерти).
Лист-відповідь Мін'юсту України від 25.10.12 р. № 13177-0-33-12/11 .
Звіт Мін'юсту України щодо стану виконання державної антикорупційної програми протягом 2011-го року:
Роз'яснення Мін'юсту
України від
13.04.2012
щодо о
сновних напрямів реалізації у 2012 році Державної програми щодо запобігання і протидії корупції на 2011 - 2015 роки:
Інформаційні запити до головних розпорядників бюджетних програм, в межах яких повинна виконуватися державна програма:
1) Віце-прем'єр-міністру України - Міністру соціальної політики України - реєстр. номер 110/0/200-12.
Лист-відповідь Мінсоцполітики України від 07.11.2012 р. № 3652/0/04/12-36 .
2) Віце-прем'єр-міністру України - Міністру охорони здоров`я України - реєстр. номер 17/1419 від 14.11.12 р.
АНАЛІТИЧНИЙ ВИСНОВОК ЩОДО СТАНУ ФІНАНСУВАННЯ БЮДЖЕТНИХ ПРОГРАМ
.
Любич Андрій,